Vejledningerne er opdelt efter temaer og vil blive publiceret i takt med, at de er klar. Se også spørgsmål og svar om gymnasiale uddannelser.

Studieretning, samlæsning m.v. – vejledning 2020
– herunder fagsammensætning og klassedannelse.

Digitale kompetencer – vejledning 2017
- herunder elevernes digitale kompetencer, kompetenceområder, organisering og evaluering.

Institutionernes kvalitetssystem – vejledning 2017
- herunder kvalitetsudvikling og resultatvurdering, mål, selvevaluering, opfølgningsplan og trivselsmålinger.

Grundforløb – vejledning 2017
- herunder formål, varighed, klassedannelse, fag og forløb, evalueringssamtale og valg af studieretning.

Undervisningstid m.v. – vejledning 2017
- herunder fordybelsestid, individuel timepulje og virtuel undervisning.

Den toårige uddannelse til hf-eksamen – vejledning 2017
- herunder professionsrettet profil, semesteropdeling, fagpakker samt projekt- og praktikforløb.
Hent vejledningen "Den toårige uddannelse til hf-eksamen" (pdf)

Elevernes innovative kompetencer – vejledning 2019
- herunder kompetenceområder, organisering og evaluering.

Elevernes studie- og karriereperspektiv – vejledning 2019
- herunder kompetenceområder, organisering og evaluering.
Hent vejledningen "Elevernes studie- og karriereperspektiv" (pdf)

Globale kompetencer – vejledning 2019
- herunder kompetenceområder, organisering og evaluering.

Skriftlige kompetencer og almene studiekompetencer – vejledning 2019
- herunder kompetenceområder, organisering og evaluering.
Hent vejledningen "Skriftlige kompetencer og almene studiekompetencer" (pdf)

Sammenstykning af enkeltfagseksamener - vejledning 2019
- herunder højere forberedelseseksamen og studentereksamen som enkeltfagseksamen.
Hent vejledningen "Sammenstykning af enkeltfagseksamener" (pdf)

Individuel timepulje m.v. i eux-forløb – vejledning 2020
- herunder undervisningstid og fordybelsestid.
Hent vejledningen "Individuel timepulje m.v. i eux-forløb" vejledningen (pdf)

Aflysning og afholdelse af prøver - vejledning 2020
- herunder retningslinjer om prøvetræning i nødundervisningen.