Hop til indhold

Omkring 90.000 danskere får årligt personlig vejledning fra en af de 30 uddannede vejledere, enten på telefon, chat eller mail. De voksne, der benytter sig af eVejledning, udgør i dag omkring 40 procent, men der er fortsat et relativt stort udsnit af voksne og virksomheder, der ikke kender til eVejlednings tilbud. Det skal en ny kampagne være med til at ændre.

Kampagnen skal gøre flere voksne og virksomheder opmærksomme på eVejledning som et gratis, landsdækkende og institutionsuafhængigt tilbud om personlig vejledning. 

Kampagnen består af en række nye videoer, der beskriver eVejlednings tilbud og de voksnes muligheder i uddannelsessystemet. Samtidig vil kampagnen indeholde en flyer, en række webseminarer og et nyt nyhedsbrev.

Foruden de voksne, så henvender eVejledning sig også til virksomhederne. eVejlednings tilbud til små og mellemstore virksomheder har til hensigt at skabe overblik over de mange tilbud i uddannelsessystemet med henblik på at finde de bedste efteruddannelsesmuligheder til deres medarbejdere. 

Kampagnen er et af initiativerne under "En Indgang til VEU-systemet", under Trepartsaftale III om styrket og mere fleksibel voksen-, efter- og videreuddannelse.