Hop til indhold

Bestilling af hjælpemidler i SPS2005

Når du bestiller hjælpemidler i SPS2005, skal du taste uddannelsesstedets adresse i ´Leveringsadresse´ i ordrebilledet. Hjælpemidler må ikke sendes direkte til eleven eller den studerende.

Når hjælpemidlet bliver leveret, skal du kontrollere, at forsendelsen svarer til det, du har bestilt.

Udlånserklæring

I forbindelse med, at eleven eller den studerende får udleveret hjælpemidlet, skal eleven eller den studerende underskrive en udlånserklæring.

Det er et krav, at udlånserklæringen er underskrevet, inden du søger om refusion for hjælpemidlet.

Procedure i forbindelse med hjælpemidler

Styrelsen anbefaler, at uddannelsesstedet udarbejder en skriftlig procedure for ansøgning, modtagelse, betaling af faktura, refusion, udlevering og returnering af hjælpemidler.

Formålet med proceduren er, at uddannelsesstedet får overblik over arbejdsgange og ansvar. Formålet er også, at uddannelsesstedet overholder gældende regler om modtagelse, betaling og refusion i forbindelse med modtagelse af hjælpemidler.

Tjeklisten er en støtte til den administrative procedure for hjælpemidler og kan tilrettes det enkelte uddannelsessted.

Tjekliste for procedure i forbindelse med hjælpemidler (pdf)

Læs om ansøgnings- og refusionsprocedure under Sådan søger du om støtte på spsu.dk