Hop til indhold
Forside til publikationen "Fleksibel tilrettelæggelse af skoledagen - Evaluering af rammeforsøg i folkeskolen"

Fleksibel tilrettelæggelse af skoledagen - Evaluering af rammeforsøg i folkeskolen

Evalueringen af rammeforsøg med fleksibel tilrettelæggelse af skoledagen er udarbejdet af Epinion for Børne- og Undervisningsministeriet. Denne evaluering undersøger implementeringen og virkningen af rammeforsøget med særligt fokus på betydningen af elevernes faglighed og trivsel.

Over en treårig periode deltager 50 skoler fordelt på 29 kommuner i Børne- og Undervisningsministeriets rammeforsøg, der giver skolerne mulighed for større fleksibilitet i tilrettelæggelse af skoledagen.

Forsøgsskolerne har fået mulighed for at afkorte skoledagen og erstatte dele af den understøttende undervisning med andre typer af faglige forløb, herunder blandt andet tolærerordning, holddeling
og turbo-/talentforløb.

Evalueringen "Fleksibel tilrettelæggelse af skoledagen - Evaluering af rammeforsøg i folkeskolen" (pdf)

Metodebilag til rapporten (pdf)

Sidst opdateret: 16. juli 2020