Hop til indhold

Alle fakturaer til offentlige myndigheder skal være elektroniske. Fakturaer dækker i denne sammenhæng over alle former for fakturaer og kreditnotaer.

Nedenfor kan du se, hvordan du skal fremsende elektroniske fakturaer til E-fakturering i ministeriet.

EAN-lokationsnumre, VANS-udbyder, Læs ind-bureauer og fakturaportal

Elektroniske fakturaer skal fremsendes til et EAN-lokationsnummer. Herunder er angivet, hvilke EAN-lokationsnumre ministeriet benytter.

Organisation 2021 EAN-nummer
Departementet 5798000562264
Styrelsen for Undervisning og Kvalitet 5798000562288
Styrelsen for It og Læring 5798000562271
Forsøgs- og udviklingsmidler 5798000555242
Departementet – taxametertilskud 5798000555259
Administration af Udlodningsmidlerne
(tidligere Tips- og Lotto)
5798000555273
Administration af specialpædagogisk støtte (SPS) 5798000555181

 

Fakturaportal

Hvis I ikke har et it-system, der understøtter afsendelse af elektroniske fakturaer, kan der anvendes en gratis elektronisk fakturablanket på hjemmesiden (virk.dk).

Oplysninger, der skal fremgå af fakturaen

De elektroniske fakturaer skal indeholde nogle bestemte oplysninger:

  • EAN-lokationsnummer (skal påføres faktura)
  • Personreference eller anden opgivet reference
  • Eventuel kontostreng til brug for ministeriets interne kontering (kan påføres faktura, hvis oplyst af ordreafgiver)

Du bedes være opmærksom på, at ordreafgiveren i ministeriet senest ved afgivelsen af sin bestilling – som minimum - skal oplyse om punkt 1 og 2.

Eventuelle serviceoplysninger (adresseændringer osv.) kan ikke meddeles via en faktura, men bedes sendt til e-mailadressen uvm-regnskab@uvm.dk.

Sidst opdateret: 11. maj 2021