Alle fakturaer til offentlige myndigheder skal være elektroniske. Fakturaer dækker i denne sammenhæng over alle former for fakturaer og kreditnotaer.
Nedenfor kan du se, hvordan du skal fremsende elektroniske fakturaer til E-fakturering i ministeriet.
EAN-lokationsnumre, VANS-udbyder, Læs ind-bureauer og fakturaportal
Elektroniske fakturaer skal fremsendes til et EAN-lokationsnummer. Herunder er angivet, hvilke EAN-lokationsnumre ministeriet benytter.
Organisation | 2021 EAN-nummer |
---|---|
Departementet | 5798000562264 |
Styrelsen for Undervisning og Kvalitet | 5798000562288 |
Styrelsen for It og Læring | 5798000562271 |
Forsøgs- og udviklingsmidler | 5798000555242 |
Departementet – taxametertilskud | 5798000555259 |
Administration af Udlodningsmidlerne (tidligere Tips- og Lotto) |
5798000555273 |
Fakturaportal
Hvis I ikke har et it-system, der understøtter afsendelse af elektroniske fakturaer, kan der anvendes en gratis elektronisk fakturablanket på hjemmesiden (virk.dk).
Oplysninger, der skal fremgå af fakturaen
De elektroniske fakturaer skal indeholde nogle bestemte oplysninger:
- EAN-lokationsnummer (skal påføres faktura)
- Personreference eller anden opgivet reference
- Eventuel kontostreng til brug for ministeriets interne kontering (kan påføres faktura, hvis oplyst af ordreafgiver)
Du bedes være opmærksom på, at ordreafgiveren i ministeriet senest ved afgivelsen af sin bestilling – som minimum - skal oplyse om punkt 1 og 2.
Eventuelle serviceoplysninger (adresseændringer osv.) kan ikke meddeles via en faktura, men bedes sendt til e-mailadressen uvm-regnskab@uvm.dk.