Hop til indhold

Ministeriets tilskudsudbetaling er baseret på institutionernes indberetning af faktisk aktivitet på de uddannelser, institutionerne er godkendt til at udbyde.

Reglerne for tilskudsudbetaling er fastlagt i Tilskudsinstruksen.

Erklæringer til professionshøjskoler og erhvervsakademier mfl. – ordinær uddannelse og åben uddannelse

Ledelseserklæring ordinær uddannelse og optag efterår 2022 (docx)

Ledelses- og revisorerklæring adgangskurser på universiteter efterår 2022 (docx)

Ledelseserklæring åben uddannelse, 2022 (docx)

Revisorerklæring 2022 for professionshøjskoler (docx)

Erklæringerne sendes indscannet med originale underskrifter og krypteret til denne adresse: pheamfl@stukuvm.dk

Tidligere versioner

 
Professionshøjskoler

Revisorerklæring 2021 for professionshøjskoler (docx)

Revisorerklæring 2020 for professionshøjskoler (docx)

Revisorerklæring 2020 for professionshøjskoler (pdf)

Revisorerklæring 2019 for professionshøjskoler (docx)

Revisorerklæring 2019 for professionshøjskoler (pdf)

Adgangskurser på universiteter

Ledelses- og revisorerklæring adgangskurser på universiteter efterår 2020 (docx)

Ledelses- og revisorerklæring adgangskurser på universiteter efterår 2020 (pdf)

Ledelses- og revisorerklæring adgangskurser på universiteter forår 2020 (docx)

Ledelses- og revisorerklæring adgangskurser på universiteter forår 2020 (pdf)

Ledelses- og revisorerklæring adgangskurser på universiteter efterår 2019 (docx)

Ledelses- og revisorerklæring adgangskurser på universiteter efterår 2019 (pdf)

Ledelses- og revisorerklæring adgangskurser på universiteter forår 2019 (docx)

Ledelses- og revisorerklæring adgangskurser på universiteter forår 2019 (pdf)

Ordinær uddannelse

Ledelseserklæring ordinær uddannelse og optag efterår 2020 (docx)

Ledelseserklæring ordinær uddannelse og optag efterår 2020 (pdf)

Ledelseserklæring ordinær uddannelse og optag forår 2020 (docx)

Ledelseserklæring ordinær uddannelse og optag forår 2020 (pdf)

Ledelseserklæring ordinær uddannelse og optag efterår 2019 (docx)

Ledelseserklæring ordinær uddannelse og optag efterår 2019 (pdf)

Ledelseserklæring ordinær uddannelse, optag forår 2019 (docx)

Ledelseserklæring ordinær uddannelse, optag forår 2019 (pdf)

Ordinær uddannelse, efterår 2018 (docx)

Ordinær uddannelse, efterår 2018 (pdf)

Ordinær uddannelse, forår 2018 (docx)

Ordinær uddannelse, efterår 2017 (pdf)

Ordinær uddannelse, efterår 2017 (docx)

Ordinær uddannelse, forår 2017 (pdf)

Ordinær uddannelse, forår 2017 (docx)

Ordinær uddannelse, efterår 2016 (pdf)

Ordinær uddannelse, efterår 2016 (docx)

Ordinær uddannelse, forår 2016 (pdf)

Ordinær uddannelse, forår 2016 (docx)

Ordinær uddannelse, efterår 2015 (pdf)

Ordinær uddannelse, efterår 2015 (docx)

Ordinær uddannelse, forår 2015 (pdf)

Ordinær uddannelse, forår 2015 (doc)

Åben uddannelse

Ledelseserklæring åben uddannelse, 2020 (docx)

Ledelseserklæring åben uddannelse, 2020 (pdf)

Ledelseserklæring åben uddannelse, 2019 (docx)

Ledelseserklæring åben uddannelse, 2019 (pdf)

Åben uddannelse, 2018.1 (docx)

Åben uddannelse, 2018 (docx)

Åben uddannelse, 2017.(pdf)

Åben uddannelse, 2017.(docx)

Åben uddannelse, 2016. (pdf)

Åben uddannelse, 2016.(docx)

Åben uddannelse 2015 (pdf)

Åben uddannelse 2015 (docx)

Tilskudsinstruks

Instruksen angiver vilkår for beregning og udbetaling af tilskud til adgangskurser, samt tilskud til erhvervsakademi- og professionsbacheloruddannelser på vegne af Uddannelses- og Forskningsministeriet.

Tilskudsinstruks (ufm.dk)

Indkaldelsesbreve

Indkaldebrev: ordinær aktivitet og optag 2022 (pdf)

Indkaldebrev: professionshøjskoler og erhvervsakademier m.fl. der udbyder ÅU og får tilskud til det på vegne af UFM i 2022 (pdf)

Indkaldebrev: ÅU Universiteter 2022 (pdf)

Kalenderoplysninger for 2022

Professionshøjskoler m.fl.

Aktivitetsperioder Web og SIS Indberetningsperioder Web og SIS Efterindberetningsperioder Web og SIS Indsendelsesfrist ledelseserklæring.* Indsendelsesfrist Revisorerklæring (vedrører hele perioden)
01.09.21-29.02.22 01.03.22-10.03.22 11.03.22-11.05.22 31.05.2022 15.04.2023
01.03.22-31.08.22 01.09.22-10.09.22 11.09.22-11.11.22 30.11.2022 15.04.2023
*Denne indsendelsesfrist gælder for både ledelses- og revisorerklæring på adgangskurser.

 

ÅU aktivitet

Aktivitetsperioder Indberetningsperioder SIS og Web Deltagerbetalingsfrist Efterindberetningsperioder SIS og Web Indsendelsesfrist ledelseserklæring Indsendelsesfrist Revisorerklæring (vedrører hele perioden)
01.01.22-31.03.22 01.05.22-15.05.22 08.05.22 16.05.22-11.06.22 30.06.2022 15.04.2023
01.04.22-30.06.22 01.08.22-15.08.22 08.08.22 16.08.22-11.09.22 30.09.2022 15.04.2023
01.07.22-30.09.22 01.11.22-15.11.22 08.11.22 16.11.22-11.12.22 30.12.2022 15.04.2023
01.10.22-31.12.22 01.01.23-15.01.23 08.02.23 16.01.22-11.02.23 28.02.2023 15.04.2023

Universiteter

Aktivitetsperioder Indberetningsperioder Web Deltagerbetalingsfrist Efterindberetningsperiode Indsendelsesfrist ledelseserklæring Indsendelsesfrist Revisorerklæring (vedrører hele perioden)
16.09.21-15.05.22 16.05.22-15.07.22 08.07.22 16.07.22-15.08.22 31.08.2022 15.04.2023
16.05.22-15.09.22 16.09.22-15.11.22 08.11.22 16.11.22-15.12.22 30.12.2022 15.04.2023
Sidst opdateret: 2. maj 2022