Byg, bolig og anlæg
Fagbilag
Didaktiske principper
Undervisningsvejledning
Undervisningsvejledning (emu.dk)
Prøvevejledning
Dansk
Læreplan
Didaktiske principper
Undervisningsvejledning
Prøvevejledning
Dansk som andetsprog
Læreplan
Didaktiske principper
Undervisningsvejledning
Undervisningsvejledning (emu.dk)
Prøvevejledning
Engelsk
Læreplan
Didaktiske principper
Undervisningsvejledning
Prøvevejledning
Handel og kundeservice
Identitet og medborgerskab
Læreplan
Didaktiske principper
Undervisningsvejledning
Undervisningsvejledning (emu.dk)
Prøvevejledning
Industri
Fagbilag
Didaktiske principper
Undervisningsvejledning
Undervisningsvejledning (emu.dk)
Prøvevejledning
Jordbrug, skovbrug og fiskeri
Fagbilag
Didaktiske principper
Undervisningsvejledning
Undervisningsvejledning (emu.dk)
Prøvevejledning
Kommunikation og medier
Fagbilag
Didaktiske principper
Undervisningsvejledning
Undervisningsvejledning (emu.dk)
Prøvevejledning
Mad og ernæring
Fagbilag
Didaktiske principper
Undervisningsvejledning
Prøvevejledning
Matematik
Læreplan
Didaktiske principper
Undervisningsvejledning
Prøvevejledning
Miljø og genbrug
Fagbilag
Didaktiske principper
Undervisningsvejledning
Undervisningsvejledning (emu.dk)
Prøvevejledning
Motor og mekanik
Fagbilag
Didaktiske principper
Undervisningsvejledning
Undervisningsvejledning (emu.dk)
Prøvevejledning
Musisk og kunstnerisk produktion
Fagbilag
Didaktiske principper
Undervisningsvejledning
Undervisningsvejledning (emu.dk)
Prøvevejledning
Naturfag
Læreplan
Didaktiske principper
Undervisningsvejledning
Undervisningsvejledning (emu.dk)
Prøvevejledning
Omsorg og sundhed
Fagbilag
Didaktiske principper
Undervisningsvejledning
Prøvevejledning
PASE (privatøkonomi, arbejdspladslære, samarbejdslære og erhvervslære)
Læreplan
Didaktiske principper
Undervisningsvejledning
Prøvevejledning
Samfundsfag
Læreplan
Didaktiske principper
Undervisningsvejledning
Undervisningsvejledning (emu.dk)
Prøvevejledning
Service og transport
Fagbilag
Didaktiske principper
Undervisningsvejledning
Undervisningsvejledning (emu.dk)
Prøvevejledning
Teknologiforståelse
Læreplan
Didaktiske principper
Undervisningsvejledning
Undervisningsvejledning (emu.dk)
Prøvevejledning
Turisme, kultur og fritid
Fagbilag
Didaktiske principper
Undervisningsvejledning
Undervisningsvejledning (emu.dk)
Prøvevejledning
Læreplaner og fagbilag
Hvad er sammenhængen mellem faglige mål og kernestof?
De faglige mål viser, hvilken viden, færdigheder og kompetencer eleven har, når eleven har opnået et bestemt niveau. Kernestoffet hænger sammen med de faglige mål ved – sammen med det supplerende stof – at være vejen til, hvordan de faglige mål skal nås i det enkelte fag. Kernestoffet er således en ramme for det stof, som skal indgå i undervisningen på de enkelte niveauer. Hvordan, rammen konkret skal udfyldes, er et valg for den enkelte lærer. Det vil sige for at kunne opnå de faglige mål, skal eleven som udgangspunkt have været undervist i det oplistede kernestof for niveauet. Det er i den forbindelse vigtigt at bemærke, at der er mulighed for at vægte kernestoffet. Det vil for eksempel sige, at hvis en elev i forvejen er god til et kernestofområde, kan du som lærer overveje, om området skal vægtes mindre for denne elev, men det vil være en faglig vurdering.
I forhold til prøven: Eleven går først til prøve, når læreren vurderer, at eleven er klar. Det vil sige, at eleven kan gå til prøve, når læreren vurderer, at eleven har den viden, færdigheder og kompetencer, der er fastsat for niveauet. Til prøven udprøves eleven ikke i alle faglige mål eller alt kernestof, da prøven altid vil være en stikprøve. I bedømmelsen lægges vægt på alle bedømmelseskriterier. Krav til den konkrete prøve, bedømmelseskriterier mv. fremgår af læreplanen/fagbilaget.