Hop til indhold
Læreplan

Læreplan (pdf)

Didaktiske principper

Didaktiske principper (pdf)

Undervisningsvejledning

Undervisningsvejledning (pdf)

Prøvevejledning

Prøvevejledning (pdf)

Læreplan

Læreplan (pdf)

Didaktiske principper

Didaktiske principper (pdf)

Undervisningsvejledning

Undervisningsvejledning (pdf)

Prøvevejledning

Prøvevejledning (pdf)

Fagbilag 

Fagbilag (pdf)

Didaktiske principper

Didaktiske principper (pdf)

Undervisningsvejledning

Undervisningsvejledning (emu.dk)

Prøvevejledning

Prøvevejledning (emu.dk)

 

Fagbilag

Fagbilag (pdf)

Didaktiske principper

Didaktiske principper (pdf)

Undervisningsvejledning

Undervisningsvejledning (pdf)

Prøvevejledning

Prøvevejledning (pdf)

Læreplan

Læreplan (pdf)

Didaktiske principper

Didaktiske principper (pdf)

Undervisningsvejledning

Undervisningsvejledning (pdf)

Prøvevejledning

Prøvevejledning (pdf)

Fagbilag 

Fagbilag (pdf)

Didaktiske principper

Didaktiske principper (pdf)

Undervisningsvejledning

Undervisningsvejledning (emu.dk)

Prøvevejledning

Prøvevejledning (emu.dk)

Læreplan 

Læreplan (pdf)

Didaktiske principper

Didaktiske principper (pdf)

Undervisningsvejledning

Undervisningsvejledning (emu.dk)

Prøvevejledning

Prøvevejledning (emu.dk)

Fagbilag

Fagbilag (pdf)

Didaktiske principper

Didaktiske principper (pdf)

Undervisningsvejledning

Undervisningsvejledning (pdf)

Prøvevejledning

Prøvevejledning (emu.dk)

Læreplan

Læreplan (pdf)

Didaktiske principper

Didaktiske principper (pdf)

Undervisningsvejledning

Undervisningsvejledning (emu.dk)

Prøvevejledning

Prøvevejledning (emu.dk)

Læreplaner og fagbilag

Opdateret 03/12 2020 kl. 15:25

De faglige mål viser, hvilken viden, færdigheder og kompetencer eleven har, når eleven har opnået et bestemt niveau. Kernestoffet hænger sammen med de faglige mål ved – sammen med det supplerende stof – at være vejen til, hvordan de faglige mål skal nås i det enkelte fag. Kernestoffet er således en ramme for det stof, som skal indgå i undervisningen på de enkelte niveauer. Hvordan, rammen konkret skal udfyldes, er et valg for den enkelte lærer. Det vil sige for at kunne opnå de faglige mål, skal eleven som udgangspunkt have været undervist i det oplistede kernestof for niveauet. Det er i den forbindelse vigtigt at bemærke, at der er mulighed for at vægte kernestoffet. Det vil for eksempel sige, at hvis en elev i forvejen er god til et kernestofområde, kan du som lærer overveje, om området skal vægtes mindre for denne elev, men det vil være en faglig vurdering.

I forhold til prøven: Eleven går først til prøve, når læreren vurderer, at eleven er klar. Det vil sige, at eleven kan gå til prøve, når læreren vurderer, at eleven har den viden, færdigheder og kompetencer, der er fastsat for niveauet. Til prøven udprøves eleven ikke i alle faglige mål eller alt kernestof, da prøven altid vil være en stikprøve. I bedømmelsen lægges vægt på alle bedømmelseskriterier. Krav til den konkrete prøve, bedømmelseskriterier mv. fremgår af læreplanen/fagbilaget.

Sidst opdateret: 24. oktober 2025