Redskaber til udvikling af og evalueringskultur i folkeskolen.
Det fremtidige evaluerings- og bedømmelsessystem skal skabe en stærkere evalueringskultur i folkeskolen, der gør det nemmere at støtte alle elevers faglige og alsidige udvikling.
Alle folkeskoler skal hvert år gennemføre en trivselsmåling blandt eleverne i børnehaveklassen til og med 9. klasse.
I test- og evalueringsbanken kan skolerne finde viden om formativ evaluering og konkrete feedbackredskaber, som kan tilpasses alle klassetrin.
Folkeskoleforligskredsen har igangsat forsøg med nye karakter- og bedømmelsesformer, der skal undersøge hvordan karaktersystemer påvirker elevernes trivsel og motivation.
Muligheden for at udvikle en mærkningsordning for test er blevet undersøgt.
Inddragelse af det omgivende samfund i form af idrætsforeninger, musik- og billedskoler og ungdomsskolen.
Fokus på medarbejdernes brug af forskningsbaseret viden, læringsprocesser og resultater og på skolens udviklingsinitiativer.
Forskning, undersøgelser, forsøg og kompetenceudvikling til udvikling af folkeskolen.
Læs om Folkeskolens Nationale Overgangstest, Folkeskolens Nationale Færdighedstest samt frivillige adaptive test.