Vintertermin 2025
Dato/sidste frist | Aktivitet |
4. september 2025 Indberetning til XPRS |
Censorkompetencer – skal altid indberettes Indberetning af lærere, der vil påtage sig skriftlig censur for skoleåret 2025/2026. Bemærk, der skal både indberettes for vinterterminen 2025 og sommerterminen 2026. Fagkonsulenter og medlemmer af opgavekommissionen skal også indberettes. Bemærk: Institutionerne skal løbende indberette ved fratrædelse, orlov, adresseændringer mv. |
2. oktober 2025 Prøveshoppen åbner |
Prøveshoppen åbner for bestilling af prøvemateriale Institutionen skal bestille det trykte prøvemateriale i Prøveshoppen. |
7. oktober 2025 Indberetning til XPRS |
Frist for indberetning af prøveplaner Indberetning af kursister til skriftlige prøver - skal altid indberettes også ved evt. tom indberetning. Institutionen skal senest denne dag indberette prøveplaner. |
Ultimo oktober 2025 Udmelding fra XPRS |
Udmelding af prøveplaner Styrelsen udmelder indberettede kursister til skriftlige prøver via XPRS. |
Ultimo oktober 2025 Udmelding fra XPRS |
Udsendelse af beskikkelsesbreve til censorer Herefter udsendelse efter behov. Beskikkelsesbrevene udsendes pr. mail til institutionen, der skal videresende til censorerne. Ønsker til ændringer skal meddeles til indberetningsinstitutionen, som meddeler styrelsen ønskerne på vp@stukuvm.dk. |
24. oktober 2025 Prøveshoppen lukker |
Prøveshoppen lukker for bestilling af prøvemateriale Bemærk: Efterbestilling af prøvemateriale er ikke længere muligt. Institutionerne skal derfor selv printe evt. ekstra prøvemateriale i Prøveshoppen. |
Primo november 2025 Udmelding fra XPRS |
Censurplaner til skriftlige prøver Bemærk: Udmelding af ændringer til censurplanen skal altid hentes/benyttes. Allokeringsbreve til beskikkede censorer udsendes pr. mail til institutionerne, der skal videresende til censorerne hurtigst muligt. |
17. november 2025 Udsendelse af prøvemateriale |
Trykt prøvemateriale sendes fra producenten til institutionens hovedadresse |
1. december til 5. december 2025 Prøveperiode |
Prøvekalender kan ses på uvm.dk/avu |
Sommertermin 2026
Dato/sidste frist | Aktivitet |
18. februar 2026 Prøveshoppen åbner |
Prøveshoppen åbner for bestilling af prøvemateriale Institutionen skal bestille det trykte prøvemateriale i Prøveshoppen |
3. marts 2026 Indberetning til XPRS |
Frist for indberetning af prøveplaner Indberetning af kursister til skriftlige prøver - skal altid indberettes også ved evt. tom indberetning. Institutionen skal senest denne dag indberette prøveplaner. |
Primo marts 2026 Udmelding fra XPRS |
Udmelding af prøveplaner Styrelsen udmelder indberettede kursister til skriftlige prøver via XPRS. |
6. marts 2026 Prøveshoppen lukker |
Prøveshoppen lukker for bestilling af prøvemateriale Bemærk: Efterbestilling af prøvemateriale er ikke længere muligt. Institutionerne skal derfor selv printe evt. ekstra prøvemateriale i Prøveshoppen |
Ultimo april 2026 Udmelding fra XPRS |
Censurplaner til skriftlige prøver Bemærk: Udmelding af ændringer til censurplanen skal altid hentes/benyttes Allokeringsbreve til beskikkede censorer udsendes pr. mail til institutionerne, der skal videresende til censorerne hurtigst muligt |
27. april 2026 Udsendelse af prøvemateriale |
Trykt prøvemateriale sendes fra producenten til institutionens hovedadresse. Prøvematerialet behandles fortroligt frem til prøvens begyndelse. |
11. maj til 19. maj 2026 Prøveperiode |
Prøvekalender kan ses på uvm.dk/avu |